2007年8月14日 星期二

油塘邨第四期 - 房署眼中的東九龍太古城

公屋商場真係可以成為太古城中心嗎?

今日經濟日報有油塘邨第四期 (商場) 既幾張相,外型我第一眼望落,諗起既係慈雲山中心。

房署話引入幾樣環保設施,包括採用混合式通風系統,每年有四個月引入自然風、採用水冷式空調系統 (即係用水塔冷卻) ,貯水會消毒過 (因為水塔冷卻容易滋生細菌, 所以要消毒) ,同埋空調冷凝水會用黎灌溉;同埋天台會綠化 (呢個慈雲山中心三樓、五樓同七樓已經做緊, 所以我話呢個project 似慈雲山中心)

個商場樓高八層,一樓會做公共交通交匯處,仲會將附近既過境巴士站搬埋入去,三樓係停車場,二樓定係四樓會有的士站,而商舖就會響二樓及四樓至七樓,八樓就做天台花園;向油塘地鐵站果邊會有雙層購物廊接駁地鐵站,而雙層購物廊既頂部就做天台花園; 至於之前同領匯合作時話會起購物天橋接駁至東隧入口住宅項目,響呢幾幅圖度睇唔到有,似乎已經放棄左。

房署總建築師話,商場外貌同佈局構思係來自開埠開期鯉魚門既石礦場 (我第一時間諗起朗豪坊!),「利用疊石錯落既形態創造如岩石般的立體造型;斷裂切面及紋理,更可營造新的視覺效果」,同埋,,佢以前曾經響鯉魚門食飯,「望著飛機升降,感受極為震撼」,所以佢「希望日後商場內亦保留這種元素, 特別是商場頂部平台,可以有類似區內海鮮食店的布局」。

商場預計服務人口,除左油塘區內八萬人口 (應該冇預計油塘工業區重建後人口),仲包括港島、將軍澳、九龍中部地鐵沿線顧客,以及到鯉魚門觀光旅客。

睇晒成頁報導後,我有幾個疑問:首先,佢果個混合式通風系統係咪真係有效?商場對正油塘工業區,如果要打開天窗/幕牆引入天然風,果D 風有冇過濾呢?係咪真係適合直接引入商場呢?其次,油塘工業區第時重建時,會唔會有好多沙塵呢?重建後,新建築會唔會阻擋左天然風呢?即係話,呢個混合式系統會唔會只係得幾年可以引入到天然風,之後就畀前面既樓宇阻擋呢?另外,睇模型好似唔覺有冷卻水塔,唔知個水塔會放響邊呢?

另外,呢位總建築師話希望商場頂部平台有類似區內海鮮食店既布局,但睇模型圖唔覺有預留空間。希望佢唔係得個諗字。
此外,呢個設計響地鐵站上蓋係天台花園,似乎冇考慮過起有蓋商舖去連接東隧出口地盤屋村, 我覺得好可惜, 佢邊應該有大約十幾幢樓, 如果果邊起商場,一來會分薄客源,二來果邊個商場未必生存到;唔起商場又對果邊既住宅群帶來不便。老實講,我個人會傾向原設計中連接東隧出口地盤既購物走廊。當然,佢可以將天台花園部分空間整成購物走廊。

此外,我唔知房署有冇諗過未來既競爭者。冇錯,呢個商場係有近地鐵站既地理優勢,但如果海邊有商場,可能會更加吸引到遊客,最少響海濱一邊欣賞日落一邊食野, 點都好過響一個周圍畀大廈圍住既公園仔度食野。

希望房署響設計商場時要多加考慮,唔好再起埋D方便唔到附近居民既商場。例如石排灣商場咁,明明有八幢樓,附近又有居屋,商場下面又有巴士總站,但房署唔知點解起左一個得七間舖既商場仔。

延伸閱讀:油麗商場再談油麗商場大本型大本型招租開放日

沒有留言:

張貼留言